• Top
  • News & Campaign
  • For overseas customers who have difficulty communicating in Japanese

News

ARCHIVES

2024.5.3

For overseas customers who have difficulty communicating in Japanese

Thank you very much for your continued support of X CLINIC.

We would like to inform you that, effective “May 2, 2024”,
we have updated our policy regarding interpreter support for patients who have difficulty communicating in Japanese.

The procedure fees listed on our website are intended for patients
“residing in Japan and able to communicate smoothly in Japanese”.

In recent years, we have welcomed many patients from overseas or those staying temporarily in Japan.
If we determine that a patient has difficulty communicating in Japanese,
interpreter assistance will be required to ensure safe medical care.

As interpreter-supported consultations and procedures require significantly more time and staffing resources,
we regret to inform you that 【a 10% service fee】 will be charged in addition to the standard treatment price.

Please note that 【we do not allow the use of translation apps or translation devices】.
This is because we cannot take responsibility for any misunderstanding or miscommunication
that may occur during important medical explanations or emergencies.

We kindly ask that you “bring your own interpreter or use a professional interpretation service”.

For English-speaking patients, please click here

For Chinese-speaking patients⏬

We remain committed to providing all patients with a safe and comfortable treatment experience.

Thank you for your understanding and continued support of X CLINIC.

 

---------------

衷心感谢您一直以来对 X CLINIC 的支持与信赖。

我们在此通知您,自 2024年5月2日起,
对于日语沟通存在困难的患者,通译服务的相关规定将作如下调整。

本院官网上刊载的治疗费用,仅适用于居住在日本、并能够用日语顺畅沟通的患者。

近年来,我们接待了越来越多来自海外或在日本短期停留的患者。
如经本院判断,患者在日语沟通方面存在困难,为确保医疗安全,将需安排通译协助。

由于在此类情况下,咨询与治疗所需时间和人力成本显著增加,
我们十分抱歉地通知您,”将在原有治疗费用基础上,额外收取10%的服务费”。

此外,我们不接受翻译软件或翻译设备进行沟通。
这是因为在医疗行为中,如遇重要说明或紧急情况,若发生误解或沟通失误,本院将无法承担相关责任。

因此,敬请您自行携带通译人员,或使用专业通译服务。

如果您是讲英语的患者,请点击此处

如果您是讲中文的患者⏬⏬

我们将继续致力于为每一位患者提供安心、舒适的治疗环境。

感谢您的理解与支持。

---------------

平素よりX CLINICをご愛顧いただきまして、誠にありがとうございます。

この度、2024年5月2日より、
日本語による意思の疎通が困難な方の通訳対応について、以下の通りご案内を申し上げます。

当院のホームページに掲載されている施術料金は、
日本にご在住であり、日本語による円滑なコミュニケーションが可能な方を対象としております。

昨今、海外からお越しになる患者さまや日本に一時滞在中の方々のご来院も増えておりますが、
日本語での意思疎通が難しいと当院が判断した場合、 安全な医療提供のため、通訳を介した対応が必要となります。

それに伴い、カウンセリングや施術時に必要な時間・人的コストが大幅に増加することから、
誠に恐縮ではございますが、 施術料金の10%をサービス料として別途申し受けることといたしました。

また、翻訳アプリや翻訳機器を使用してのご対応はお断りさせていただきます。

これは、医療行為における重要な説明や緊急時の対応において、
誤解や伝達ミスが起きた際に当院として責任を負いかねるためです。

何卒ご理解いただき、通訳者のご同伴、または通訳サービスのご利用をお願い申し上げます。
英語を話される方はコチラ
中国語を話される方は下記より⏬

今後も、すべての患者さまに安心して施術をお受けいただける環境づくりに努めてまいります。
引き続きX CLINICをどうぞよろしくお願い申し上げます。

---XCLINIC クリニック一覧 ---

【恵比寿院】
〒150-0022
東京都渋⾕区恵比寿南3-1-1 いちご恵比寿グリーングラス3F
TEL 03-5734-1921
10:00~19:00 / 不定休

【銀座院】
〒104-0061
東京都中央区銀座1-2-4 サクセス銀座ファーストビル 8F
TEL 03-6228-6120
10:00~19:00 / 月曜定休

【大阪院】
〒530-0002
大阪府大阪市北区曾根崎新地1-5-18 零北新地3F
TEL 06-6476-8424
10:00~19:00 / 木曜定休

【福岡天神院】
〒810-0001
福岡県福岡市中央区天神2-5-21 UUR天神西通りビル3F
TEL 092-406-7749
10:00~19:00 / 月・木曜定休

【名古屋院】
〒460-0008
愛知県名古屋市中区栄3-4-21
TOSHINSAKAEビル2階
TEL 052-684-9790
10:00~19:00 / 月・木曜定休